Borászati esettanulmány

Egy komoly hagyományokkal rendelkező, patinás somlói és egy sokkal kisebb múltú, de roppant dinamikusan fejlődő neszmélyi borászat kezdett velünk dolgozni. Mindkettő különös gondot fordít borai minőségére, vevői színvonalas kiszolgálására. Ennek érdekében boraikat meghatározóan saját termelésű szőlőre alapozva készítik, ami a vevők számára egy bizalomerősítő tényező.

Különös gondot fordítanak a felsőpolcos borokra, ahol az Estate-bottled jelző mindig pozitív megkülönböztetést ad. A címkére persze nem fér el minden, és bár a honlapon vagy a kapcsolódó termékleírásokban ezek a finomságok megjelenhetnek, a fogyasztó ritkán veszi a fáradtságot a részletek kutatására. Persze, hogyha tálcán kapja az információt, az megkönnyíti mindenki dolgát.

Hogyan történt a vevők tájékoztatása, a kommunikáció korábban?

Az első próbálkozás mindkét esetben az volt, hogy ahogy a termékeiket, a termékleírásokat, egyéb információkat feltették a honlapjukra. De ehhez külön webfejlesztőre és sok időre volt szükség. Ha bármit módosítani szerettek volna, az külön egyeztetésekkel járt. Bár megjelentek az online térben, ez időigényes volt, leginkább „problémának” élték meg, amit meg kellett oldani. Az egyik borászat ennél a fázisnál el is akadt, hiszen úgy érezték, felesleges további terheket a nyakukba venni, nincs idejük ezzel tovább foglalkozni.

A másik borászat szerette volna ezeket a problémákat hatékonyan megoldani, szertett volna innovatív módon továbblépni. Esetükben a második lépés az volt, hogy felismerték, hogy a QR kódokkal milyen kitűnően lehet kommunikálni, így fel is tettek egy QR kódot a címkéjükre, ami a honlapjukra mutatott. Tehát annyival voltak előrébb a korábbi megoldáshoz képest, hogy a címkéjükön már nemcsak a honlap címe szerepelt, hanem egy QR kód is, amit, ha a vásárló beolvasott, egyből a honlapon találta magát, nem kellett külön beírnia. Mivel ezt jó iránynak érezték, és a fogyasztóiktól is pozitív visszajelzéseket kaptak, ezért a következő lépésként a QR kódjaik már nem a honlapra, hanem az adott borfajta leírására mutattak. Itt már – kicsit bővebben – megismételték a nyomtatott címkén szereplő dolgokat, de megjelenítettek olyan kiegészítéseket, amik a fogyasztóik figyelmét felkeltették, de a címkén – a fizikai méreténél fogva – nem fértek el. Ezek a figyelemfelkeltő információk legtöbbször jó sztorik voltak a borról, vagy egy cuvée esetében a házasítás részleteinek a bemutatása (milyen fajták és melyikből mennyi), vagy akár a szüret előtti állapot bemutatása pár ízléses fotóval, vagy egy-egy kóstolási vélemény megjelenítése. Erre még több pozitív visszajelzést kaptak, így a problémát megoldottnak látták. A webfejlesztőt ugyan folyamatosan mozgatni kell, de minden általuk fontosnak tartott információ eljutott a vevőikhez.

Ha minden ilyen szép, miért kezdtek el mégis velünk dolgozni? Mit tudunk mi nyújtani, amit saját maguk nem tudnak megvalósítani?

  • Mert mi képesek vagyunk mindezt olcsóbban, biztonságosabban és professzionálisan megoldani. A tartalom feltöltése, módosítása – a korábban többször is említett – webfejlesztői segítség nélkül is, bármikor és bárhonnan – ha van internetkapcsolat – lehetséges.

– Amikor nyert az egyik borunk egy díjat, azt néhány kattintással fel tudtuk vinni, és a díj kihirdetése után néhány perccel már mindenki értesülhetett róla, aki a QR kódot lecsippantotta.

  • Mert tudunk arról statisztikát átadni, hogy egy 2022-es évjáratú, dűlőszelektált sauvignon blanc, battonage egyes palackjait mikor és hol csippantották le.

– Ez a visszajelzés jelentősen hozzájárul a jövőbeli irányaink meghatározásához, illetve remek visszacsatolás.

  • Mert biztosítani tudjuk azt, hogy bárki a saját anyanyelvén, a telefonja beállításai alapján olvashasson az adott palack borról úgy, hogy ehhez a csippantáson kívül semmit sem kell tennie.

–  Amikor egy borkóstolóra egy nagyobb baráti társaság érkezett, akik között spanyolok is voltak, igazán jól jött, hogy az anyanyelvükön is olvashattak a borról. Ez jelentősen megkönnyítette a kommunikációt, hiszen sokszor olyan szakszavak kerülnek elő, amelyek pontos visszaadása vagy körülírása is nehézséget jelent, még azoknak is, akik egyébként jól beszélik az adott nyelvet.

  • Mert garantálni tudjuk, hogy ha egy terméket bármilyen okból visszahívnak, akkor arról mindenkit értesítünk, aki lecsippantotta már korábban az adott terméket.

Szerencsére erre még nem volt példa 😊

  • Mert a szolgáltatás keretén belül egy igen költséghatékony bormarketing eszközt kínálunk.

A vásárlók egy csippantással megkapnak minden információt, amire szükségük van, nem kell keresgélniük. És ezek az információk hitelesek és naprakészek, ami jelentősen növeli fogyasztóink bizalmát.

  • Mert támogatjuk a hatályos jogszabályoknak való megfelelést.

Nagy könnyebbséget jelent, hogy az alkalmazás támogatja a jogszabályi megfelelést, hiszen hibázni könnyű, és 1-1 hibának nagyon komoly következményei lehetnek, akár a forgalomból is kivonhatják a bort. Bár nekünk is tisztában kell lenni a szabályokkal, jól jön a plusz segítség.

  • Mert egy olyan borspecifikus felületet biztosítunk, ahol bármelyik borász bármelyik borát a számára ideálisnak ítélt mélységben bemutathatja a virtuális térben. Tartalmi korlátozás nélkül, akár utólag is finomítva bármit megoszthat a borairól, amit fontosnak tart.

– Olyan információkat tudunk megosztani a vevőinkkel, amit igazán fontosnak tartunk a borral kapcsolatban. És ez nem a kötelezően feltüntetendő tápérték, hanem a mi történetünk, a bor valódi története. Amitől szerintünk különlegessé válik.

  • Mert egy felhő alapú adatbázisban vírusvédetten tároljuk a felvitt termékleírásokat, biztosítva ezek rendszeres mentését.

– Korábban volt arra példa, hogy az oldalunkon valamilyen hiba történt, nem megfelelően jelent meg a tartalom, és a webfejlesztőt nem értük el.

Hasonló cikkek