Gyakran Ismételt Kérdések
A Product Brokerrel kapcsolatos gyakran ismételt kérdések listája, és részletes válaszok a felmerülő kérdésekre.
Miben jobb ez az egész, mintha a weblapomra elhozó link lenne a QR kód mögött? Ami ráadásul folyamatosan frissül.
A weblap rengeteg infót tartalmaz, amik közt elég könnyű „elveszni”. Ebben az esetben viszont a QR kód egy teljesen konkrét termék fókuszált „adatlapjára” visz, ami lehet egy konkrét bor, egy mélyhűtött termék, egy füstölt sonka, vagy egy tálca tojás. A bornál mradva; a szokásos (vagy kötelező) infókon túl bemutatható az ültetvény, a dülő, lehet részletes infó a fajtáról, az adott szőő termesztési körülményeiről, az alkalmazott növényvédelmi eljárásokról, a szüret pontos idejéről és körülményeiről, de a terülrthez kapcsolódó anekdoták, az elnyert díjak mind szerepelhetnek.
Miért jelent versenyelőnyt a gyártóknak a Product Broker interaktív és szituációérzékeny digitális címke szolgáltatása?
Okosabb, mint egy sima QR kód: Nem csak információt jelenít meg, alkalmazkodik a felhasználó helyzetéhez (pl. allergén- és összetevőriasztás az élelmiszereknél, gyermekbiztonsági tippek játékoknál).
Globális, de lokalizált: Automatikus nyelvfelismerés, fordítás, ország- és régiófüggő tartalom (pl. helyi jogszabályoknak megfelelő figyelmeztetések).
Mindig naprakész és interaktív: További termékajánlatok, videó-útmutatók vagy akár AI-asszisztens (pl. "Milyen mosási program ajánlott ehhez a ruhához?"), vásárlói értékelések.
Valós idejű adatok: Látod, mikor és hogyan használják a címkét (statisztikákat biztosít a szolgáltatás).
Kockázatcsökkentés és környezetbarát megoldás: Azonnal frissítheted a tartalmat (pl. visszahívás esetén), fizikai címkecsere nélkül.
Vásárlói élmény előtérben: Nem csak egy "tábla", hanem digitális kapu a márkádhoz (pl. értékelések, promóciók).
Miért lesz hitelesebb a márkám, és hogyan segíti a vásárlói bizalom növelését, ha a Product Brokert használom?
Átláthatóság = Bizalom
A szituációérzékeny digitális címkék minden fontos infót megjelenítenek (pl. összetevők, fenntarthatósági adatok, eredetnyilvánítás).
Mindig pontos és naprakész információ
Ha módosul egy termék (pl. észrevesznek egy címkézési hibát vagy díjat nyernek), a QR-kód mögötti tartalom azonnal frissül, így nincs elavult címke a polcon.
Jogszabályok automatikus betartása
A rendszer figyelembe veszi az országspecifikus előírásokat (pl. EU élelmiszer-címkézés, borcímkézés), így kevesebb a kockázat.
Interaktív bizonyítékok
A vevők további forrásokhoz juthatnak (pl. tanúsítványok, gyártási videók,), ami növeli a hitelességet.
Proaktív kommunikáció
A szituációérzékeny címke figyelmeztet, riasztást küld (pl. „Figyelem! A termék glutént tartalmaz!”, „A terméket visszahívták!”).
Hogyan növeli a vásárlói bizalmat?
- Nincs "rejtett" információ
- Kérdésekre azonnali válasz
- Folyamatos frissítések
- Professzionális megjelenés
A ProductBroker nem csak egy „okos címke”, hanem egy átlátható kommunikációs csatorna, ami hosszú távú vevői lojalitást épít.
Miért környezetbarát a Product Broker digitális címkéje?
Zero Waste megoldás
Nincs szükség a címke több tucat nyelvi változatának nyomtatására, a tartalom digitálisan naprakészen tartható, nincs papírpazarlás.
Hosszú élettartam
A fizikai címkék gyakran elszakadnak vagy kopnak, de a QR kód tartalma elérhető marad, így nem kell minden esetben újracímkézni a termékeket.
Kisebb karbonlábnyom
Kevesebb nyomtatott anyag = kevesebb nyersanyagigény, kevesebb nyomtatás, fuvarozás stb., aminek köszönhetően alacsonyabb CO₂-kibocsátás is.
Fenntartható üzleti modell
Az interaktív és szituációérzékeny digitális megoldás a körkörös gazdasághoz igazodik: csökken a hulladék, az erőforrások hatékonyabban hasznosulnak.
Ösztönzi a tudatos fogyasztást
A vevők könnyen hozzáférhetnek a termék életciklusához (pl. újrahasznosítási útmutató, anyagnyomkövetés), valamint minden olyan információhoz, amely a megalapozott döntéshozatalt segíti.
Hogyan segíti a ProductBroker a tudatos vásárlást és döntéshozatalt?
Teljes átláthatóság
A QR kód mögött részletes összetevőlista, allergének, élelmiszer-adalékanyagok, de akár a termék eredete és gyártási körülményei is láthatóak, így a vásárló tényleg megalapozott döntést hozhat.
Fenntarthatósági adatok egy kattintással
A címke megmutathatja a termék környezeti lábnyomát (pl. CO₂-kibocsátás, újrahasznosíthatóság), és praktikus tippeket ad (pl. „Hova dobd a csomagolást?”).
Etikus gyártás bizonyítékai
Hozzáférés a tanúsítványokhoz (pl. Fair Trade, vegán, állatkísérlet-mentes), így a vevő megbizonyosodhat a márka elkötelezettségéről.
Okos szűrési lehetőségek
A digitális címke személyre szabható, ami gyorsabb és tudatosabb döntést tesz lehetővé.
Életciklus-követés
Információ a termék helyes selejtezéséről (pl. „Hol adhatod le az elemet?”), vagy újrahasznosítási módjáról, ami elősegíti a tudatos fogyasztást.
A Product Broker nem csak információt ad, hanem lehetőséget teremt a felelős vásárlásra.
Miért extra kényelmes a Product Broker használata a vásárlók számára?
Minden információ egy helyen, azonnal
A vásárló egyetlen QR-kód beolvasással hozzáfér többek között:
- Összetevők listájához
- Allergén információkhoz
- Használati utasításhoz
- Inspirációkhoz, felhasználási javaslatokhoz
- Személyre szabott információkhoz
Automatikus nyelvfelismerés és fordítás
A rendszer felismeri a telefon nyelvét, és a vásárló nyelvén jeleníti meg a tartalmat.
Okos szűrés a legfontosabb infókra
Időmegtakarítás a boltban
Nincs szükség a kis betűs részek böngészésére, a legfontosabb infó 2 kattintással elérhető.
Proaktív értesítések
A rendszer figyelmeztet, ha:
- a termék épp visszahívás alatt áll,
- a vásárló által beállított allergén vagy összetevő szerepel benne.
A Product Broker nem csak informál
hanem megkönnyíti az életet, a vásárlás gyorsabb, okosabb és stresszmentesebb lesz.
A QR kód generálásához, a mögöttes tartalom hozzárendeléséhez és publikálásához kell-e programozói, webszerkesztői segítség?
Nem, egy-egy termékhez a termékgazda állítja össze a termék adatlapot. Ez történhet pofon egyszerű kézi adatbevitellel, de interfészeken keresztül is átvehetők adatok. Ehhez persze kell átvehető adat.
Ha címke típusonként árazódik a szolgáltatás, hogyan kezelhetők olyan adatok (termék címkék), melyekre már nincs szükség?
A szükségtelen címkék bármikor törölhetők, amivel kikerülnek a díjköteles körből. Az persze eldöntendő, fontosak e a múltba mutató statisztikák, vagy érdekel-e bennünket, hogy egy x éve piacra dobott bort levesznek-e 6-8 év múlva a polcról, és hol, és mikor?
Borokon kívül is használható a megoldásuk?
A megoldás teljesen bor (vagy termék) független. A 2023. december 8-adikai határidő bor fókuszú.
A Product Broker megoldása bármilyen élelmiszerre alkalmazható, legyen szó zöldség vagy gyümölcs készítményekről, mézről készételekről, italokról, vagy kütyükről.
Ha beolvasok egy QR kódot, hogy érhetem el, hogy ne „borítsanak rám” egy csomó, számomra irreleváns információt?
Élesen meg kell különböztetni a regisztrált, és az inkognitóban kapcsolódó felhasználókat. Ha valaki ragaszkodik az anonimitásához, ő a standard, teljes körű információkat kapja.
A regisztrált QR kód olvasók egy folyamatosan bővülő szolgáltatáscsomaghoz jutnak. pl. a termékvisszahívási információk eljuttatása csak regisztrált QR kód olvasók számára lehetséges. Ha szeretnénk pl., hogy megadhassuk, mik a számunkra veszélyes összetevők (pl. mogyoró), akkor nyilván regisztrálni kell. Cserébe viszont minden mogyorót -akár nyomokban is- tartalmazó élelmiszer „lecsippantásakor” figyelmeztetést kapunk.
Kell-e egy borászat, vagy egy élelmiszer gyártó részéről bármilyen infrastruktúrát biztosítani a QR kódok előállításához és a mögöttes tartalom kezeléséhez?
Nem. A Product Brokerbe való regisztrálás után elegendő begépelni illetve betölteni a megjelenítendő szövegeket, képeket, videókat. Ezek egy felh alapú tárhelyre kerülnek, ahol később módosíthatók, kiegészíthetők. Az információk megjelenítése is innét történik automatikus módon. A marketing jellegű információk kezelésének természetesen van egy minimális díja.
Mi a biztosíték arra, hogy a bevitt adatok nem vesznek el?
Az adatok napi szinten mentésre kerülnek.
Kapok (kaphatok)-e segítséget az adatbevitel során?
Az adatbevitelt – ahol lehet – kiválasztós szótárakkal támogatjuk. pl. a lehetséges allergéneket a rendszer előre feltöltött módon tartalmazza, elég a termékben előfordulókat a szótárból kiválasztani.
Azt írjáktok, lehet fotókat, videókat is csatolni. Ezeket ki fogja elkészíteni?
Ahogy egy céges weblap esetében is történik, ezeket jellemzően a termék gyártója biztosítja. Természetesen segítünk, ha szükséges.
A céges weboldalamon minden információt megkap rólunk is, a termékeinkről is az, akit érdekel. Mi hasznom lehet ebből a Product Broker nevű izéből? Azt látom, hogy plusz munkám lenne vele.
Egész más egy céget, vagy egy cég adott esetben nagyon számos termékét reklámozni, mint ami az itteni lehetőség. Utóbbinak pont az a lényege, hogy a QR kódot „lecsippantva” a kódot hordozó konkrét termékről tudunk részletes információkat adni. Ezt persze megtehetjük (sokan meg is teszik) a honlapjukon, de azt a vevőnek meg kell keresnie. Itt viszont azonnal erről a konkrét termékről (borról, élelmiszerről) kapok információkat, és ha a telefon mögötti vevő korábban már regisztrált, és megadta, hogy ő vegán, vagy fehérje érzékeny …, úgy ilyen összetevők (jellemzők) esetén azonnali figyelmeztetést kaphat. Ki gondolná pl., hogy egy narancslé esetén is léteznek vegán és nem vegán változatok.
Megéri ez nekem borászként?
Jó esetben palackonként csupán néhány filléres, vagy néhány forintos költség mellett jut hozzá a borászat egy fantasztikus marketing lehetőséghez. Aki a minőségi versenyben gondolkodik, és nem alsópolcos termékeket állít elő, annak mindenképpen megéri. Elég abba belegondolni, hogy a termékleírásunk, a marketing üzeneteink egy itt nyaraló külföldihez is eljuthatnak az itthon értékesítés miatt magyar nyelvű címkével ellátott bor esetén is, hiszen egy automatikus nyelvváltás már teljesen elérhető lehetőség.
Részletes információk: Wine Broker
Azt írjáktok, ez egy az élelmiszer gyártók (ahogy látom, most éppen kiemelten a borászok) marketing lehetőségeit támogató megoldás. Ehhez képest rengeteg „civileknek”, azaz vásárlóknak szóló anyag van a honlapon. Tényleg ennyire nem érzitek a fókuszt?
Igen, ez egy elég látványos ellentmondásnak látszik. A célunk az, hogy az élelmiszer gyártóknak egy olyan, roppant olcsó marketing lehetőséget adjunk, amivel -hiteles információk közlésével- magukhoz csábíthatják a potenciális vevőiket. A megcélzott célcsoport azoknak a tudatos vásárlóknak az egyre szélesebb köre, akik igyekeznek valós értékek mentén döntéseket hozni. Erős célunk, hogy úgy juttassuk extra olcsó marketing lehetőségekhez a gyártókat, hogy közben a tudatos vásárlóknak a lehető legtöbb információt biztosítsuk. Igazi win-win helyzetnek érezzük.