Így adott új életet a mézeinek egy interaktív, szituációérzékeny QR kód – és a vásárlók imádják

A méz bizalmi termék. A vásárlók egyre kíváncsibbak arra, honnan származik, milyen virágból készült, miben különleges és nem utolsó sorban arra is, hogy valóban azt a terméket kapják-e, amit a címkén olvasnak.

„A Product Broker lehetőséget ad arra, hogy egy QR kódon keresztül minden termékről külön meséljünk: mikor pergettük, milyen növények domináltak a környéken vagy éppen arról, hogy hogyan hívjuk a méheinket gondozó családtagot. Ezt az élményt semmilyen hagyományos címke nem tudja átadni – de a PB igen. „– mesélte egy méhészettel foglalkozó őstermelő ügyfelünk, Anna.

A vásárlók valódi kapcsolatot éreznek ez által a termelővel és nagyobb eséllyel térnek vissza a következő üvegért – mert nem csak mézet, hanem történetet is kaptak.

„Sokan megkérdezték, honnan van a méz, mikor pergettük, vagy mit jelent az, hogy repceméz kristályosodik. Jó lett volna, ha ezt nem nekem kell mindig elmondani, hanem meg tudnám mutatni valahogy” – meséli ügyfelünk.

Egy kollégája ajánlotta neki a Product Brokert és már az első beszélgetéskor kiderült: amit ő keres, azt mi pont tudjuk. Nem weboldal, nem webshop – hanem egy termékenként elérhető mini világ, interaktív, szituációérzékeny QR kóddal, ami minden üvegre ráragasztható.

Közös munkánk során minden egyes mézfajtához külön adatlapot készítettünk: mikor pergették, milyen virág dominált, milyen ízjegyekkel bír. Feltöltöttük különféle fotókat, videókat a munkafolyamatokról. Beállítottunk allergén információkat is (pl. pollenérzékenyeknek figyelmeztetés) és még azt is megjelenítettük, melyik méz milyen ételhez ajánlott.

Miért lett eladhatatlan a magyar méz?

S hogy milyen visszajelzései lettek Annának a Product Broker használata által?

„Az egyik vevőm azt mondta, meghatódott, mikor megnézte a videót. Azt mondta, most már érti, miért más az én mézem.” Az interaktív QR kódos megoldással nem kell mindent újra és újra elmondanom, de a vásárlók mégis megkapják azt a hiteles, emberi történetet, amitől egy termék több lesz, mint egyszerű árucikk.

Anna szerint ez nemcsak időt, hanem energiát is megspórol számára, ráadásul új vásárlókat is hozott az új szolgáltatás, akik kifejezetten a „mézes QR-kód sztorijára” voltak kíváncsiak. Örömmel használom a jövőben is a Product Brokert. – Anna.

honey jars with honeycomb

Milyen kérdéseik voltak Anna vevőinek?

A méz bizalmi termék, a vásárlók pedig egyre tudatosabbak és kíváncsiak:

Az őstermelő, Anna számára kihívást jelentett ezekre a kérdésekre újra és újra válaszolni, főleg piacokon, vásárokon, személyesen.

Hogyan segített ebben a Product Broker?

A Product Broker egyedülálló megoldást nyújtott:

Interaktív és szituációérzékeny QR-kódos digitális adatlapokat hoztunk létre minden egyes mézfajtához, melyek:

Az interaktív QR-kód egyszerűen felkerült a címkére, majd az üvegre és minden fontos információt, emberi történetet elmesél Anna helyett.

Milyen hatása volt a vásárlókra, az értékesítésre?

A vásárlók meghatódtak a személyes történetektől – így érzelmi kapcsolat alakult ki a termelő és a vásárló között.

Időt és energiát takarított meg Anna, nem kellett mindent egyesével elmagyaráznia;

Új vásárlók is érkeztek, akiket kifejezetten az interaktív QR-kód mögötti sztori vonzott.

A vásárlók visszatérnek, mert nem csak mézet kapnak, hanem élményt és bizalmat is.