Ne legyen titok, hogy mit kensz magadra – a transzparens szépségipar

A vásárlók ma már tudni akarják, mit kennek a bőrükre, mi van egy krémben, testápolóban, samponban – és nem mindenki ért a bonyolult INCI-listákhoz.

A Product Broker interaktív- és szituációérzékeny QR kódjai segítségével egy mozdulattal elérhetővé válik minden információ, amit fontosnak tartunk megosztani: összetevők, allergének, gyártási időpont, hatásmechanizmus, felhasználási tippek vagy épp egy rövid bemutatkozó videó a gyártóról. Ez növeli a hitelességet, erősíti a vásárlói bizalmat és megkülönböztet a sablonos, tömeggyártott termékektől.

Dóri- és Nóri egy természetes alapanyagokkal dolgozó natúrkozmetikai vállalkozás indításába kezdett. Az indulás óta fontos számukra, hogy termékeik ne csak hatékonyak legyenek, hanem hitelesek is – hiszen a bőrre kent anyagok bizalmi kérdések.

„Sokan írták, hogy szimpatikusak vagyunk, de nem mindig tudják, mit jelentenek az INCI-listák. Egy csomagolásra nem fér rá minden és a weboldalunkat sem mindig találják meg” – meséli Dóri.

rubbing tools bath products

Interaktív vásárlói élmény a bizalomépítésért

A fiatalok vállalkozása számára olyan megoldást ajánlottunk, amely minden termékinformációt elérhetővé tesz egy kattintással, mégis elegáns, letisztult maradhat a csomagolásuk. Az interaktív QR-kódunk tökéletesen illeszkedett a márka vizuális világába.

„Minden arckrémhez-, szérumhoz-, testápolóhoz külön interaktív QR-kódos adatlap készült, amelyben közérthetően, átlátható módon szerepel minden fontos információ: természetes és aktív hatóanyagok magyarázata, allergének és érzékeny összetevők külön jelölése, gyártási dátum, eltarthatóság. Egy rövid videó keretében bemutattuk laborunkat, ahol a kézzel készített termékeink készülnek.

Vásárlóink számára tippeket adtunk: például arról, hogy hogyan kombinálják a retinolos szérumot a hidratálóval, de arra is, hogy mire figyeljen egy érzékeny bőrű felhasználó.” – összegezte Nóri.

A Lányok elmondása szerint a vásárlók lelkesedése kézzelfogható. Számtalan pozitív visszajelzést kaptak, hogy végre érthető, hogy mit kennek magukra a vásárlók és nem kell külön keresgélni, mit is jelent egy-egy összetevő.

„Amióta a Product Broker-t használjuk, kevesebb kérdés jön az ügyfélszolgálatra, de sokkal erősebb lett a márkával való azonosulás” – mondja Nóri. – „Aki ránk talál, nem csak krémet vesz, hanem közösséget is talál.”

A Product Broker interaktív QR-kódos rendszerével nemcsak edukálja, hanem érzelmileg is bevonja a vásárlót a márka történetébe. Ez pedig aranyat ér egy olyan piacon, ahol a bizalom dönt.

organic cosmetic product with dreamy aesthetic fresh background

A kihívás

A vásárlók bizalmatlanok és gyakran nem értik az INCI-listák szakkifejezéseit.

A megoldás

A Product Broker interaktív, termékspecifikus QR-kódjai minden egyes kozmetikumhoz közérthető és vizuálisan igényes információs felületet biztosítanak. Tartalmazzák:

„Nem kellett weboldalt fejleszteni és nem kellett mindent a címkére zsúfolni – az interaktív és szituációérzékeny QR kód mindent megoldott. A termékek nemcsak használati cikkek, hanem egy közösség részei lettek.”

Eredmény

Kevesebb ügyfélszolgálati kérdés, mert a vásárlók mindent információt megtalálnak a QR-kód mögött.

Nőtt a márkahűség és a vásárlói elköteleződés;

Pozitív visszajelzések a transzparencia miatt.

A vásárlók könnyebben megértik, mit kennek magukra – így bátrabban döntenek.