Ez nem csak csoki – ez egy sztori, amit megeszel

Egy kézműves csokoládé nem csupán csak egy édesség – hanem egy élmény is egyben. A különleges ízek, az egyedi csomagolás mögött ott van a szenvedély és a szakértelem, amit jó lenne valahogy átadni a vásárlónak is. – Ezzel a mondattal kezdődött egy csokoládé manufaktúrával való együttműködésünk.

A Manufaktúra egy családi vállalkozás, ahol minden táblát kézzel készítenek – szenvedéllyel, válogatott alapanyagokból. A pult mögött mindig mosolygó arcok, az asztalon csokoládéval festett díszítések, de amikor a termék a bolt polcára kerül, a személyesség gyakran elveszik.

„Sokszor mondták a vevőink, hogy jó lenne tudni, mi van a csoki mögött. Mert egy kézműves termék nem csak íz, hanem történet is” – meséli Csilla, az alapító.

Ügyfeleink egy olyan megoldást kerestek, amivel anélkül tudnak minden tábla csokoládéhoz tartalmat adni, hogy weboldalt frissítenék vagy minden egyes csokicímkéken oldalnyi hosszúságú szövegek szerepelnének. A Product Broker által pont ez vált lehetővé: egy interaktív QR kód, ami mögött minden információ ott van – de csak akkor, ha a vásárló tényleg kíváncsi rá.

Nébih: 21 csokoládéízű fehérjepor közül 20 termék nem felelt meg a jelölési előírásoknak

Arról beszélgettünk Csillával, a Manufaktúra alapítójával, hogy pontosan milyen részletek valósultak meg a Product Broker használata által.

„Minden ízvariánshoz külön profilt készítettünk: például a „Füstölt mandulás étcsoki” adatlapja elmeséli, milyen kis olasz családi ültetvényről származik a kakaóbab és hogyan pirítják hozzá a mandulát a műhelyükben. Készítettünk egy kulisszák mögötti videót is, ahol megmutatjuk, hogyan készülnek az aranyfüsttel díszített drazsék. Lehetőségünk adódott arra is, hogy a limitált szériás csokiknál gyorsan frissíteni tudtuk a tartalmat – nem kellett mindehhez új weboldalt készíteni.”

A boltba betérő vásárlók gyakran rögtön szkennelik az interaktív QR-kódot, megnézik a videót és érzelmi kapcsolatuk alakul ki a termékkel. Volt, aki azért választott egy limitált kiadású csokit, mert megtetszett neki a mögöttes történet.

„Imádom, hogy nemcsak csokit vettem, hanem szinte beengedtek a műhelybe” – írta vissza egy törzsvásárló.

A Product Broker nemcsak egy „technológia”, hanem márkaélmény is: egy új nyelv, amin keresztül a csokoládé beszélni kezd.

maunfaktúra csoki

Mit hiányoltak a vásárlók?

A csokoládé egy élmény – de a bolt polcán gyakran csak egy termék marad.

A vevők kíváncsiak voltak:

„Sokan mondták, hogy jó lenne tudni, mi van a csoki mögött. Mert egy kézműves termék nem csak íz, hanem történet is.” – mondta Csilla.

Hogyan segített a Product Broker?

A Product Broker lehetővé tette, hogy minden tábla mögé saját „mini világ” kerüljön – egy interaktív QR-kóddal, ami azonnal elérhetővé teszi a történetet:

„Nem kellett weboldalt fejleszteni és nem kellett mindent a címkére zsúfolni – az interaktív és szituációérzékeny QR kód mindent megoldott.”

Milyen hatása volt a vásárlókra, az értékesítésre?

A boltba betérők beszkennelik az interaktív QR-kódot és azonnal kapcsolódnak a márkához.

A limitált szériák mögötti történetek miatt megnőtt a kereslet;

Egy törzsvásárló így fogalmazott: „Imádom, hogy nemcsak csokit vettem, hanem szinte beengedtek a műhelybe.”

A csokoládé élménnyé vált – már nem csak íz, hanem érzelem is.